Warszawa przyciąga bogatą ofertą luksusowych biur na wynajem. To odpowiedź na rosnące zainteresowanie tego typu nieruchomościami. Przedsiębiorcą nie wystarczą już tradycyjne lokale biurowe. Rośnie zapotrzebowanie na biura premium.

Spis treści:
Biuro wizytówką firmy
O czym świadczy luksus?
Na co zwrócić uwagę?
Atrakcyjne centrum miasta
Czy to tylko plusy?

Lokal biurowy w Warszawie na wynajem świadczy o firmie

Lokal biurowy w Warszawie na wynajem świadczy o firmie - to parafraza znanego powiedzenia „Mój wygląd świadczy o mnie”. Coraz więcej firm traktuje swoją siedzibę nie tylko, jako miejsce wykonywania usługi czy pracy ale przede wszystkim jako wizytówkę. Atrakcyjne biuro przyciąga większych inwestorów.


                                     Zdjęcie pochodzi z oferty WGN: lokal na wynajem w Jeleniej Górze

 

Luksusowe biura czyli jakie?

W przeciwności do mieszkań, nie ma określonej definicji „luksusowego biura”.  Zgodnie z klasyfikacją deweloperów są to mieszkania określone kategorią A.

Za luksusowe biura uznaje się lokale o podwyższonym standardzie, w prestiżowej lokalizacji, znajdujące się w ciągu komunikacyjnym, w miejscach ruchliwych i gwarnych. O prestiżu lokalu świadczy również dostęp do miejsc parkingowych, standard i wyposażenie (np. w klimatyzację czy windę) budynku. 

Takie lokale muszą spełniać wymogi bezpieczeństwa oraz świadczyć udogodnienia dla pracowników, jak i klientów.

Klient, który chciałby skorzystać z usług firmy mającej swoją siedzibę w luksusowym biurze na wynajem w Warszawie, od samego początku musi mieć poczucie wyjątkowości i elitarności. Dlatego istotne jest również, aby lokal znajdował się w budynku z ochroną i miejscami parkingowymi dla klientów.

                                     Zdjęcie pochodzi z oferty WGN: lokal na wynajem we Wrocławiu

 

 

Na co zwrócić uwagę szukając lokalu biurowego na wynajem w Warszawie?

Czym kierują się klienci Grupy WGN szukając luksusowego lokalu biurowego na wynajem w Warszawie? Najważniejsze kryteria to lokalizacja, powierzchnia, standard, zarówno samego biura, jak i budynku oraz cena. Jak widać, cena wynajmu nie stanowi tutaj kluczowej kwestii.

- Każdy nasz klient szukający biura zostaje poproszony o wskazanie swoich prefencji oraz potrzeb – mówi Leszek Michniak, Prezes Grupy WGN. – W przypadku luksusowych lokali w Warszawie trzeba brać pod uwagę specyfikę branży, w której się wykonuje usługi ora, jakie funkcje ma lokal spełniać.

Jakie lokalizacje traktowane są jako najbardziej atrakcyjne? Najlepsze oferty znajdują się w centrum Warszawy – lusksuowe biura na wynajem można znaleźć w zabytkowych, zrewitalizowanych kamienicach oraz coraz bardziej popularnych biurowcach. O miejsca parkingowe  centrum miasta jest bardzo ciężko, tym bardziej cieszą się uznaniem wieżowce z podziemnym parkingiem.

W nowoczesnych biurowcach, oprócz lokali biurowych, jest często dostęp do świetnie rozbudowanej strefy restauracyjnej. Co przydaje się w momencie, gdy chcemy naszego klienta zaprosić na lunch czy spotkanie biznesowe w mniej zobowiązującej scenerii.

Lokal biurowy na wynajem w centrum Warszawy

Wybór lokalizacji świadczy o prestiżu firmy – dlatego tak wielu przedsiębiorców wybiera lokale biurowe na wynajem zlokalizowane w centrum Warszawy.

- Wynika to przede wszystkim z przeświadczenia, że świat biznesu skupiony jest wokół centrum dużego miasta– mówi Leszek Michniak. – Dotyczy to również stolicy.

Dlaczego centrum to dovra lokalizacja? Przede wszystkim serca miasta jest doskonale skomunikowane z pozostałymi częściami miasta a także drogami publicznymi i krajowymi. Klienci spoza Warszawy bez problemu trafią do centrum. Osoby niezmotoryzowane również nie będą miały problemów z dojazdem – w mieście funkcjonuje doskonała sieć komunikacyjna (m.in. metro, które zapewnia szybkie przemieszczanie się bez względu na korki czy ruch na ulicach).

Dojazd do centrum jest o wiele prostszy niż w przypadku szukania przez klienta biura na peryferiach czy wśród uliczek osiedlowych.

W centrum znajduje się również duża ilość biurowców z miejscami parkingowymi.



                                              Zdjęcie pochodzi z oferty WGN: lokal na wynajem w Jeleniej Górze

 

Czy lokale biurowe do wynajęcia w centrum Warszawy to tylko plusy?

Jak w przypadku każdego typu nieruchomości również i lokale biurowe do wynajęcia w centrum Warszawy mają swoje wady i zalety.

Plusy poznaliśmy wcześniej – prestiżowa lokalizacja, nowoczesne biurowce lub klimatyczne kamienice, dobra komunikacja i często przynależne do biura miejsca parkingowe.

A wady? Największa zapora dla firm szukających lokalu w centrum to wysoki koszt najmu. Prestiżowe lokalizacje muszą kosztować. Wynajęcie biura w centrum to cena o wiele wyższa niż w przypadku lokali biurowych znajdujących się w dalszych dzielnicach. Klienci, dla których cena centrum jest zbyt zaporowa, często wybierają Śródmieście – blisko centrum ale jednocześnie pozwala na znalezienie atrakcyjniejszych cenowo ofert.

- Na komunikację skarżą się również kierowcy samochodów – zauważa Leszek Michniak. – Warszawa jako duże miasto, stolica Polski, skupia wokół centrum tysiące ludzi – mieszkańców i przyjezdnych. Osoby podróżujące samochodem mogą mieć utrudniony transport. Głównie z powodu stale remnotowanego centrum, które w tzw. godzinach szczytu korkuje się.

Lokal biurowy na wynajem w centrum Warszawy nie jest opcją dla osób ceniących ciszę i spokój. Serce stolicy to hałas, gwar i liczne wydarzenia, które mogą utrudnieniać przemieszczanie się oraz wpływać dekoncentrująco.