Warszawa jako stolica przyciąga zainteresowanych biurami na wynajem. Miasto oferuje szeroki wybór lokali biurowych w różnej lokalizacji i o różnym standardzie. Największym zainteresowaniem cieszy się oczywiście centrum. Warto jednak zauważyć, że prestiżowe biura nie znajdują się jedynie w okolicy rynku i Starego Miasta.

Spis treści:
Prestiżowe biura to nowy trend
Definicja prestiżu
Na co zwrócić uwagę?
Zalety centrum miasta
Minusy centrum

Biura na wynajem w Warszawie przyciągają największych

Warszawa jako stolica Polski oraz rozwijające się nowoczesne miasto przyciąga szukających biur na wynajem. Wielu przedsiębiorców, w tym zagranicznych, w tym mieście chciałoby posiadać swoją siedzibę lub jedną z fili. Znane powiedzenie mówi, że jeżeli firmy nie ma na mapie Warszawy, nie liczy się w biznesie. Jest to powiedzenie tracące na znaczeniu bowiem firmy zaczynają działać w Internecie i o prestiżu przedsiębiorstwa nie świadczy lokalizacja jego biura.

Jednakże, w Polsce nadal panuje przekonanie, że „Moja siedziba świadczy o mnie” – a o prestiżu firmy świadczy lokalizacja jego biura. A co może być bardziej prestiżowe niż warszawskie biuro?! Z tego względu wielu przedsiębiorców szuka lokalu biurowego na wynajem w Warszawie, zwłaszcza tych luksusowych

Luksusowe biura na wynajem w Warszawie – co znaczy luksus?

Luksusowe biura na wynajem w Warszawie kojarzą się z prestiżową lokalizacją, większą powierzchnią oraz nowoczesnością. Współczesna branża nieruchomości nie definiuje pojęcia „luksusowe biura”. Jednakże, dla potrzeb inwestycyjnych, deweloperzy podzielili lokale biurowe na 4 kategorie (od najwyższej): A, B, B+ oraz C. Klasyfikuje się je według 16 kryteriów, z czego aby zdobyć klasę A, biuro musi spełniać przynajmniej 13 kryteriów.

Między innymi podwyższony standard biura, jego powierzchnia i prestiżowa lokalizacja. Ale także profesjonalna obsługa klienta – odwiedzający od wejścia musi czuć się „zaopiekowany”. Stąd istotny jest strzeżony parking (najlepiej z wydzielonymi dla firmy miejscami parkingowymi) , recepcja wskazująca odpowiednie piętro i obsługująca windę a także ochrona monitorująca budynek zapewniająca poczucie bezpieczeństwa. Klient przede wszystkim nie może czuć się zagubiony i tracić czas na poszukiwanie biura znaczenia.

Lusksuowe biura zlokalizowane są przede wszystkim w nowoczesnych centrach biznesowych czyli przeszklonych wieżowcach, które na stałe wpisały się w krajobraz Warszawy.

 

 


Szukasz luksusowego biura na wynajem w Warszawie… i co dalej?

Na co powinieneś zwrócić uwagę szukając luksusowego biura na wynajem w Warszawie? Pierwszą odpowiedź, jaka się nasuwa jest cena! Nie do końca powinien to być czynnik determinujący wybór. Cena najmu jest oczywiście ważna ale jej wysokość wynika w głównej mierze z innych czynników, na jakie trzeba zwrócić uwagę: lokalizacja, wielkość i standard biura.

Zanim zdecydujesz się na wybór biura warto poświęcić czas aby zdefiniować swoje potrzeby jako właściciela firmy a także swoich pracowników, preferencje klientów oraz możliwość rozwoju. Czy w przypadku większego zespołu wystarczy przearanżować dostępną przestrzeń czy lepiej powiększyć biuro o sąsiedzką przestrzeń czy jednak przenieść się do innej lokalizacji. Może warto zainwestować w większy lokal, by w przyszłości nie było potrzeby przenoszenia.

Na wizerunek firmy i jej odbiór wśród klientów zapewnie świadczy lokalizacja. Złe umiejscowienie biura nie tylko nie wpłynie na przychód nowych klientów ale może zniechęcić obecnych. Lokalizacje w centrach miast do niedawna uchodziły za najbardziej atrakcyjne, biura w zabytkowych kamienicach wyglądają bardzo dostojnie i są bardzo drogie. Wybór miejsca zależy również od branży, w której działa firma i wizerunku, jaki chce budować wśród klientów.

Co jeszcze jest istotne? Miejsca parkingowego. W dużych miastach coraz więcej jest płatnych stref parkingowych a i tak miejsc dla aut jest coraz mniej. Dlatego klienci docenią możliwość skorzystania z darmowego parkingu, co oszczędzi im czas, który musieliby przeznaczyć na poszukiwania wolnego miejsca.

Zalety luksusowych biur na wynajem w Warszawie

Centrum miasta wydaje się być idealną lokalizacją dla szukających luksusowych biur na wynajem w Warszawie. Siedziba firmy w nowoczesnym biurowcu czy drogiej zrewitalizowanej kamienicy znacznie wpływa na pozytywny wizerunek każdego przedsiębiorstwa.

Dojazd do centrum jest dobrze skomunikowany z pozostałymi dzielnicami miasta, jak i z drogami krajowymi. Do dyspozycji klientów i pracowników są autobusy, tramwaje a także niezależne od korków metro. Dzięki temu nie traci się zbyt wiele czasu na podróż i unika spóźnień.

Jak wynika z raportu 6krokow.pl wynajęcie luksusowego biura w centrum to również bardzo swobodny i łatwy dostęp do wielu miejsc, które często trzeba odwiedzić w sprawach formalnych, bezpośrednio związanych z pracą. Chodzi tu o rozmaite instytucje, urzędy, pocztę, sklepy, banki, ale także punkty, w których można zorganizować spotkanie biznesowe (renomowane restauracje, eleganckie kawiarnie, sale konferencyjne itp.)

A co z minusami?

Szukając biura zlokalizowanego w centrum Warszawy warto zdać sobie sprawę, że to nie są same zalety. Prestiżowe biura mają również swoje wady.

Jednym z minusów jest cena najmu. Firmy z siedzibami w centrum miasta ponoszą większe koszty niż w przypadku biur zlokalizowanych poza centrum lub nawet na peryferiach miasta. Dla wielu przedsiębiorców wysoki czynsz równa się prestiżu biura, stąd wielu decyduje się na ta lokalizację, pomimo wysokich kosztów najmu.

Jak w przypadku dużych miast, również minusem biura w centrum Warszawy, największy problem to korki i zatłoczone miasto, które znacznie utrudnia i opóźnia przemieszczanie się. Niedobór miejsc parkingowych.

Znaczenie utrudnia też pracę hałas i gwar, jaki zawsze towarzyszy centrum miasta.

Podsumowując- wybierając biuro w centrum miasta czy w dzielnicach, jak Mokotów, Śródmieście czy Wola – warto wybrać to, które spełnia najbardziej nasze preferencje. Nie sugerować się opiniami innych ale przede wszystkim potrzebami firmy.